שירותי Cloudflare

Cloudflare

Cloudflare המספקת שירותי אבטחת אתרים ושירותי CDN. מדובר בחברה גולבלית, ותיקה, מהמובילות בתחום.

תאריך עדכון: 29/03/2023 13:36

החברה הוקמה בשנת 2009 והונפקה בשנת 2019 בבורסת ניו יורק. שירותי החברה מאפשרים לאתרי האינטרנט לקבל מענה ב-2 תחומים חשובים ומשמעותיים בעולם האינטרנט - אבטחה וביצועים.

Cloudflare שירותי אבטחה ושיפור ביצועים

המוצר הבסיסי של החברה הוא ניהול רשומות DNS. שירות זה ניתן ללא עלות לכל מי שפותח חשבון. השירות מאפשר את ניהול כל רשומות ה-DNS של הדומיין באמצעות ממשק משתמש יעיל ונוח. מעבר לניהול הרשומות תוכלו לקבוע אילו רשומות יעברו דרך ההגנות של Cloudflare ואילו יהיו זמינות ונגישות בצורה גלויה ללא מיסוך.

תצוגת ניהול ה-DNS בממשק של קלאודפלייר

מעבר לניהול ה-DNS, אחד השירותים הבסיסיים והנפוצים אותם תמצאו בארגז הכלים הוא SSL/TLS - שירות זה מאפשר להעביר את התעבורת בצורה מאובטחת באמצעות HTTPS, במילים פשוטות, המשמעות היא שכל מידע שעובר בין האתר לשרת, מוצפן ואינו ניתן לגילוי. כמובן שאין זה אומר שהאתר או השרת מוגן מפריצות אך נתונים אישיים, מספרי אשראי וכו לא יהיו חשופים כאשר הם "מטיילים" ברחבי הרשת (המנעול שאתם רואים בשורת הכתובות בדפדפן מסמן כי האתר מעביר מידע מאופן מוצפן).
גם שירות זה ניתן, נכון לכתיבת שורות אלו בחשבונות החינם.

בין השירותים הנוספים והמתקדמים יותר תמצאו חומת אש ברמת תוכנה WAF (Web Application Firewall), הגנה מפני התקפות DDoS, תקיפות XSS ו- SQL Injection, סינון רובוטים, הגבלה של התעבורה לאתר (לפי אזורים, לפי כתובות IP ולפי מאפיינים נוספים).

לא רק אבטחה

לצד שירותי האבטחה, קיימים לא מעט שירותים שמטרתם לשפר את ביצועי האתר, החל משירותי CDN, ועד לאופטימיזציה לתמונות, הקטנת קבצי CSS, JS ו-HTML, שירותי ניבוי דפים לצורך טעינה מהירה ועוד.

איך זה עובד?

Cloudflare מספקת רשת גדולה של שרתים המהווים כמתווכים (פרוקסי) לכל תעבורת האינטרנט המופנת לתוך האתר. כלומר, בפועל, כל בקשה לגישה לאתר במקום שתגיע ישירות אליו, תעבור ראשית דרך השרתים של Cloudflare, אלו ינתחו את התנועה ויאפשרו להפעיל את שירותי האבטחה והביצועים המוצעים עוד לפני שהגולש הגיע לאתר. אפשר לדמות את השירות לפילטר המסנן את התעבורה ברשת ומאפשר רק לתנועה הרצויה לקבל גישה.

ההגדרה הראשונית של השירות מבוצע ע"י הפניית רשומות ה-NS של הדומיין מרשם הדומיינים ל-Cloudflare. לאחר הגדרה זו, כל ניהול רשומות ה-DNS והפעלת השירותים השונים של החברה מבוצעים ממשק המשתמש. כדי להקל על התהליך, במהלך הרישום, ימשכו רשומות ה-DNS הקיימות שזוהו ישירות לממשק המשתמש (קחו בחשבון שלפעמים חלק מהמידע לא עובר ולפעמים צריך לבצע עוד הגדרות ידניות כדי למנוע תקלות מול שירותים אחרים שכבר מוגדרים על הדומיין. למשל שרתי דוא"ל).

כמה זה עולה ואיך מתחילים?

Cloudflare מציעה מספר תוכניות. התוכניות כוללות תוכנית חינמית ותוכניות בתשלום שמתחילות מ- $20 לחודש בתשלום שנתי או $25 בתשלום חודשי.

נוכל לסייע בהטמעת שירותי החברה באתרכם. לפרטים צרו קשר

זקוקים לייעוץ
זקוקים לייעוץ

כיצד תעדיפו לשוחח?